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論文誌
[1] 後藤 祥, 吉田 則裕, 藤原 賢二, 崔 恩瀞, 井上 克郎, "機械学習を用いたメソッド抽出リファクタリングの推薦手法," 情報処理学会論文誌, volume 56, number 2, pages 627-636 2015年2月.
[2] 後藤 祥, 吉田 則裕, 藤原 賢二, 崔 恩瀞, 井上 克郎, "メソッド抽出リファクタリングが行われるメソッドの特徴調査," コンピュータソフトウェア, volume 31, number 3, pages 318-324 2014年9月.
[3] 角田 雅照, 伏田 享平, 亀井 靖高, 中村 匡秀, 三井 康平, 後藤 慶多, 松本 健一, "時空間情報と動作に基づく認証方法," 知能と情報(日本知能情報ファジィ学会誌), volume 23, number 6, pages 874-881 2011年12月.
[4] 大蔵 君治, 川口 真司, 飯田 元, "Eメールアーカイブのクラスタリングによる開発コンテキストの可視化," SEC journal, number 22, 2010年10月.
国際会議
[1] Kar-Long Chan, Kohei Ichikawa, Yasuhiro Watashiba, Uthayopas Putchong, and Hajimu Iida, "A Hybrid Game Contents Streaming Method: Improving Graphic Quality Delivered on Cloud Gaming," In Entertainment Computing - ICEC 2016 15th IFIP TC 14 International Conference, Vienna, Austria, September 28-30, 2016, Proceedings, volume 9926, pages 149-160 September 2016.
[2] Kimiharu Ohkura, Yoji Onishi, Shinji Kawaguchi, Masao Ohira, Hajimu Iida, and Ken'ichi Matsumoto, "A Method for Measuring Oss Projects' Activity Based on Cluster Analysis of Email Threads," In Proceedings of The 4th International Conference on Open Source Systems (OSS2008), September 2008.
[3] Masateru Tsunoda, Kohei Mitsui, Kyohei Fushida, Yasutaka Kamei, Masahide Nakamura, Keita Goto, and Ken'ichi Matsumoto, "An Authentication Method Combining Spatiotemporal Information and Actions," In Proceedings of the 4th International Conference on Mobile Computing and Ubiquitous Networking (ICMU 2008), pages 41-49 June 2008.
[4] Kyohei Fushida, Shinji Kawaguchi, and Hajimu Iida, "A Method to Investigate Software Evolutions Using Design Pattern Detection Tool," In Proceedings of 1st International Workshop on Software Patterns and Quality (SPAQu'07), pages 11-16 December 2007.
[5] Kazumasa Hikichi, Tetsuya Yonemitsu, Yutaka Fukuchi, Kyohei Fushida, and Hajimu Iida, "An Assistance Method of Incorporating Quantitative Management Indicator into Software Development Process," In Proceedings of 3rd International Conference on Project Management(ProMAC2006), September 2006.
研究会・全国大会等
[1] Kar-Long Chan and Kohei Ichikawa, "A Hybrid Game Contents Streaming Method to Improve Graphic Quality Delivered by Cloud Gaming," Pragma 28 Workshop, Poster, April 2015.
[2] Kar-Long Chan, Kohei Ichikawa, Putchong Uthayopas, and Hajimu Iida, "A Hybrid Game Contents Streaming Method to Improve Graphic Quality Delivered by Cloud Gaming," number AA12049625 , 研究報告エンタテインメントコンピューティング, December 2014.
[3] 後藤 祥, 吉田 則裕, 藤原 賢二, 崔 恩瀞, 井上 克郎, "メソッド抽出リファクタリングが行われるメソッドの特徴調査," 日本ソフトウェア科学会第30回大会講演論文集, FOSE1-3_1-6 2013年9月.
[4] 藤原賢二, 吉田則裕, 飯田元, "構文情報を付加したリポジトリによるメソッド抽出リファクタリングの検出," 電子情報通信学会技術報告, volume 113, number 24, pages 19-24 2013年5月.
学位論文
[1] Kar-Long Chan, "A Hybrid Game Contents Streaming Method to Improve Graphic Quality Delivered by Cloud Gaming," Master thesis, Nara Institute of Science and Technology, 2015.
[2] 石田響子, "バグ票解析によるソフトウェア・ユーザビリティに関する問題の検出手法," 修士学位論文, 奈良先端科学技術大学院大学, 2009年.
[3] 大蔵君治, "Eメールアーカイブのクラスタリングによるソフトウェア開発コンテキストの可視化手法," 修士学位論文, 奈良先端科学技術大学院大学, 2007年.